Garantia Produselor
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 66 din 29 ianuarie 2016
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct.
I.2 din Legea nr. 346/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
Art. I. - Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile
asociate acestora, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
347 din 6 mai 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 2, literele a) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
" a) consumator - persoana astfel definită la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa
Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
. . . . . . . . . .
e) garanţia comercială - orice angajament asumat de vânzător faţă de
consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preţului
plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în
cazul în care acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile
referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă;".
2. La articolul 2, după litera e) se introduce o nouă literă, literă e1
), cu
următorul cuprins:
" e
1
) garanţia legală de conformitate - protecţia juridică a consumatorului
rezultată prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând
obligaţia legală a vânzătorului faţă de consumator ca, fără solicitarea unor
costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea
preţului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta
nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în
publicitatea aferentă;".
3. La articolul 2, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu
următorul cuprins:
" i) produs de folosinţă îndelungată - produs complex, constituit din piese şi
subansambluri, proiectat şi construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie
de utilizare şi asupra căruia se pot efectua reparaţii sau activităţi de
întreţinere."
4. Titlul capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins:
" CAPITOLUL III
Garanţia legală de conformitate"
5. La articolul 11, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei
perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi
consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care
acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile
calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa
vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul
vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de
predare-preluare."
6. La articolul 11, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6),
cu următorul cuprins:
" (6) Vânzătorul are aceleaşi obligaţii pentru produsul înlocuit ca şi pentru
produsul vândut iniţial."
7. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
" Art. 16. - Răspunderea vânzătorului privind garanţia legală de
conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de
conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului."
8. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
" Art. 19. - Garanţia comercială este obligatorie din punct de vedere juridic
pentru ofertant, în condiţiile specificate în declaraţiile referitoare la garanţie şi
în publicitatea aferentă."
9. Articolul 20 se modifică şi avea următorul cuprins:
" Art. 20. - (1) Certificatul de garanţie, emis în baza garanţiei comerciale,
trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege
consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate
prin garanţia oferită.
(2) Certificatul de garanţie, emis pe baza garanţiei comerciale, trebuie să
precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata
medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare,
înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa
vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.
(3) Certificatul de garanţie trebuie redactat în termeni simpli şi uşor de
înţeles."
10. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
" Art. 21. - (1) La cererea consumatorului certificatul de garanţie va fi oferit
în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil acestuia.
(2) În cazul în care certificatul de garanţie nu respectă prevederile alin. (1) şi
ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectată, consumatorul având dreptul
de a solicita vânzătorului îndeplinirea condiţiilor incluse în declaraţiile
referitoare la garanţie.
(3) Produsele de folosinţă îndelungată trebuie să fie însoţite de certificatul de
garanţie emis pe baza garanţiei comerciale şi, dacă reglementările în vigoare
prevăd, de declaraţia de conformitate, precum şi de cartea tehnică ori de
instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producator.
Toate produsele comercializate in acest magazin online au termen de valabilitate de 90 zile de la data livrarii.
Aceste produse ca să beneficieze de garantie trebuie sa fie intacte in ambalajul original, odată acesta desfăcut trebuie consumat in cel mult 72ore-96ore.
Orice produs comercializat de noi trebuie ferit de temperaturii ridicate+30° sau foarte joase-0° ., umezeala, aburii sau orice alte mijloace care să ii provoace modificări. Această garanție se aplică tuturor produselor comercializate de Compania SC YDN SRL, si comandând pe acest site sl, conformi acordul cu regulile garanției.
„Livrarea produselor se face în termen estimativ de 1–5 zile lucrătoare, în funcție de stoc și locație.”
„Ne rezervăm dreptul de a refuza onorarea comenzilor care prezintă suspiciuni de fraudă sau date incomplete.”